2014年7月2日水曜日

The End : The Doors


 This is the end, Beautiful friend
終わりだ。美しい友よ
This is the end, My only friend, the end
これで終わりだ。ただ一人の友よ
Of our elaborate plans, the end 
俺たちの入念な計画の終わりであり
Of everything that stands, the end
立ち尽くすすべてのものの終わりだ
No safety or surprise, the end
安全も驚きもない終わり
I'll never look into your eyes again
俺はもうお前の目を覗き込むことはない
Can you picture what will be, so limitless and free
思い描けるか? 限りのない自由の姿を
Desperately in need of some stranger's hand 
見込みもなく見知らぬものの手を必要としながら
In a desperate land
絶望的な国で

Lost in a Roman wilderness of pain
ローマの痛みの荒野に迷い
And all the children are insane, all the children are insane
子どもたちはみな正気を失い、子どもたちはみな正気を失い
Waiting for the summer rain, yeah
夏の雨を待っている

There's danger on the edge of town
町のはずれは危険だ
Ride the King's highway, baby 
王の道を行け
Weird scenes inside the gold mine 
金鉱の中には奇妙な景色
Ride the highway west, baby
西へ向かえ
Ride the snake, ride the snake to the lake, the ancient lake, baby
蛇に乗れ。蛇に乗り湖を目指せ。古代の湖だ
The snake is long, seven miles
蛇は長く、7マイルもある
Ride the snake, he's old, and his skin is cold
蛇に乗れ。蛇は年老い、その肌は冷たい
The west is the best, the west is the best
西は最高だ、西は最高だ
Get here, and we'll do the rest
そこに着けば俺たちは安息を得られるだろう
The blue bus is callin' us, the blue bus is callin' us 
青いバスが俺たちを呼んでいる、青いバスが俺たちを呼んでいる
Driver, where you taken' us
運転手よ。俺たちをどこへ連れて行く?

The killer awoke before dawn, he put his boots on
殺人者は夜明け前に目覚め、ブーツをはく
He took a face from the ancient gallery and he walked on down the hall
彼は古代の画廊から顔を一つもらい、廊下を歩いた
He went into the room where his sister lived, and, then he
妹の住む部屋へ行った。そして
Paid a visit to his brother, and then he 
弟の所に立ち寄った。そして
He walked on down the hall, and
廊下を歩いた。そして
And he came to a door, and he looked inside
ある扉の前で中を覗き込んだ
Father, yes son, I want to kill you
「父さん」「何だ」「あなたを殺したい」
Mother, I want to, …!…!…!
「母さん。あなたが、欲しい」

C'mon baby, take a chance with us
おいで。俺たちと一緒にやってみよう
C'mon baby, take a chance with us
おいで。俺たちと一緒にやってみよう
C'mon baby, take a chance with us
おいで。俺たちと一緒にやってみよう
And meet me at the back of the blue bus
青いバスの後ろで会おう
Doin' a blue rock, on a blue bus
憂鬱なロックをやろう。青いバスに乗って
Doin' a blue rock, c'mon, yeah
憂鬱なロックをやろう。さあ

Fuck, fuck yeah, fuck, fuck, fuck fuck fuck yeah, Come on baby, fuck me baby, fuck yeah
やれ。やれ。俺をやれ
Hey, fuck fuck, fuck… yeah, Fuck me, yeah, Come on baby, fuck me baby
さあ、俺をやってくれ
Fuck fuck, whoah, whoah yeah, Yeah, fuck yeah, Come on, huh huh huh yeah, All right...
やれ。やれ。さあ、そうだ、ああ、それでいい

Kill, kill, kill, kill, kill, kill
殺せ、殺せ、殺せ

This is the end, beautiful friend
終わりだ、美しい友よ
This is the end, my only friend, the end
これで終わりだ、ただ一人の友よ
It hurts to set you free
終わりはお前を傷つける。お前を自由にするために
But you'll never follow me
でもお前は俺についてこれないだろう
The end of laughter and soft lies
笑いとやさしい嘘の終わり
The end of nights we tried to die
俺たちが死のうとした夜の終わり
This is the end
これで終わりだ